כמה סידן יש במשקאות קפה והאם יש צורך בתוספת סידן?

על הקפה וסגולותיו חברת COFFEEOL

מכונות הקפה שאנו בחרנו לעבוד איתם:

אנו בחרנו בדגם שנבחר ב 3 מפעלים עולמיים שמתעסקים בייצור של מכונות הקפה

הדגמים מיוצרים בשוויץ ונבחרו על ידי שלושת החברות העולמיות שמתעסקות בייצור של מכונות הקפה:

סידן הוא אחד המינרלים החיוניים ביותר לתפקוד מיטבי של גוף האדם. רמה תקינה שלו חשובה בכל שלבי החיים ובמיוחד בגיל ההתבגרות, שמהווה חלון הזדמנויות יחיד לגדילה משמעותית. גם כשאנחנו מזדקנים והופכים פגיעים יותר, ובפרט לאוסטאופורוזיס – ירידה בצפיפות העצם וחוזקה ולכן סכנה מוגברת לשברים. התזונה שלנו, על כל מרכיביה השונים, משפיעה במידה רבה על מאזן הסידן בגוף, ולכן חשוב לתכנן אותה נכון. בעמוד זה תמצאו פירוט של כמויות הסידן שמספקים משקאות קפה, מידע חשוב אודות ההשפעה של הקפה על ספיגת המינרל בגוף והמלצות שיעזרו לכם להבטיח עצמות חזקות בכל גיל.

האם בקפה עצמו יש סידן ?

כן, אבל בכמות מזערית. כך למשל ב-100 גרם קפה נמס יש כ-140 מ"ג סידן. אם אנחנו משתמשים בכפית שטוחה לצורך הכנת המשקה, הגוף יקבל כ-3 מ"ג סידן, כמות זניחה ביחס לצריכה המומלצת – כ-1,000 עד 1,200 מ"ג ביום בהתאם לגיל – וגם כפית גדושה מספקת בסך הכל כ-7 מ"ג. מצד שני, חלק גדול ממשקאות הקפה כולל גם חלב על סוגיו השונים, והוא כבר מכיל כמות נאה של סידן.

כמה סידן יש בסוגי החלב השונים ?

100 מיליליטר של חלב של פרה מכילים 100 מ"ג סידן, ואילו 100 מיליליטר של חלב של עיזים מכילים בין 110 ל-135 מ"ג סידן. בשנים האחרונות מסתמנת מגמה משמעותית מאוד של מעבר לסוגי חלב חדשים, מהצומח, וזאת מסיבות שונות. כדאי לדעת שרובם מכילים גם כן כמויות נאות של סידן, כך שאם תשתו קפה עם חלב סויה או חלב שקדים, תרוויחו גם את המינרל החיוני. ב-100 מיליליטר של חלב סויה יש 120 מ"ג סידן, וכך גם בחלב סויה בטעם וניל. בחלב שקדים יש 120 מ"ג סידן ל-100 מ"ל, עוד אופציות מהצומח הן חלב אורז וחלב שיבולת שועל, ואם זוהי הבחירה המועדפת עליכם כדאי לקרוא את המרכיבים התזונתיים שעל האריזה כדי לדעת כמה סידן יש במוצר הספציפי שבו אתם משתמשים. באופן כללי בכוס קפה ממוצעת יש בין 100 ל-200 מ"ל חלב, כך שהגוף מקבל 140-280 מ"ג סידן – בין 10 ל-25% מהצריכה היומית המומלצת!

איך קפה משפיע על ספיגת הסידן בגוף ?

החלב שבקפה משפיע כאמור בצורה חיובית על מאזן הסידן בגוף, אבל לקפה עצמו עשוי להיות גם אימפקט שלילי במידה מסוימת. הסיבה לכך היא שבקפה יש חומצה אוקסלית, שגורמת להפרשת מינרלים שונים ובהם סידן. אגב, גם תה שיש בו קפאין פוגע במידה מסוימת במאזן הסידן בגוף וכך גם קולה ומשקאות תוססים אחרים (בגלל שהם מכילים זרחן שמקשה על הסידן להיספג היטב). מצד שני יש גם מומחים שטוענים כי אמנם אחרי שתיית קפה ישנה עלייה בהפרשת המינרלים, אבל כשבוחנים פרק זמן של 24 שעות לא מגלים הבדלים בין שותי קפה לבין מי שנמנע מהמשקה – כך שקפה לא בהכרח משפיע על צריכת סידן יומית, ובכל מקרה תכנון נכון של התזונה מאפשר גם ליהנות מהמשקה הטעים וגם מכמות סידן נאותה.

איך להגיע לצריכת הסידן היומית המומלצת ?

מזונות עשירים בסידן – ובהם שומשום על המוצרים שמופקים ממנו (ובפרט טחינה, עדיף מלאה), מוצרי סויה כמו טופו, קטניות שונות (ובמיוחד חומוס ושעועית ירוקה), תאנים, צימוקים ועלים ירוקים – הם הבסיס לכמות תקינה של מינרל זה. במידת הצורך, תוסף מתאים יעזור לכם להקפיד על צריכת סידן יומית מומלצת. אם אתם נוהגים ליהנות מכוס קפה (או יותר) בכל יום, חשוב לבחור תוספים עם ספיגה גבוהה – ומבחינה זו האופציה הטובה ביותר היא סידן אמורפי. כמו ניתן לראות את מכונת קפה לעסקים, באתר שלנו ולהתרשם ממגוון המכונות הייחודיות שלנו.

היחידים עם מכונה אחת שמוציאה 3 תערובות שונות של פולי קפה בו זמנית!
יכולה גם להוציא בו זמנית 2 סוגי חלב: סויה ו - 3%

המכונה עלינו - הקפה עליך!

צרו קשר עוד היום